7 September 2019

Motul HRSMP: Grzelewski coraz szybszy

Podobnie jak rok temu, na czele tabeli z czasami Rajdu Śląska widnieją nazwiska Luty i Celiński. Załoga Subaru Legacy wypracowała już blisko minutę przewagi nad kolejną załogą. Drugie miejsce należy do Wolskiego i Krawca w BMW 318is. Wysoką formę prezentują Grzelewski i Niedbała w Fordzie Sierra Cosworth 4×4. Ta załoga jest obecnie trzecią najszybszą w stawce.

Listę pechowców otwierają Wodziński z Kaczmarkiem. W ich Alfie Romeo poddał się dyferencjał, więc nie było mowy o kontynuowaniu jazdy. Problemy z silnikiem w Fiacie sygnalizował także Mirek Miernik. Kolejnego rajdu nie ukończą Mariusz Ziółkowski i Przemek Bosek, którzy jechali FSO Polonezem 2000, ale odpadli z rywalizacji.

Na dobrej drodze do końcowego triumfu w FIA 1 są Tomek Curyło i Jarek Skwarek. Załoga Syreny musi dojechać do mety, by świętować tytuł w tej kategorii. W FIA 2 Piotr Kiepura i Mateusz Galle nie mają rywali, więc skupiają się na podgryzaniu konkurentów z wyższych klas. Piotr Zaleski z Piotrem Szadkowskim (Porsche 911 SC) z właściwą sobie skutecznością dominują w FIA 3, co jest szczególnie widoczne wobec problemów Miernika. Swoją robotę dobrze wykonują także Jerzy Skrzypek i Krzysztof Marczewski, którzy liderują w FIA 4/J1. Za ich Fiatem Ritmo Abarth plasuje się Łada VFTS duetu Rogowskich.

FIA 4/J2 to nie tylko prowadzenie Lutego i Celińskiego, ale także ciekawa rywalizacja pozostałych załóg. Wyraźnie przyspieszył Marcin Grzelewski, który coraz lepiej dogaduje się ze swoją Sierrą 4×4 Cosworth i zajmuje obecnie drugie miejsce w swojej kategorii, wyprzedzając m.in. Sudera z Kozłowskim.

W PZM 5 Wolski i Krawiec wyprzedzają kolejną załogę BMW E30, czyli Goździewicza i Madej. W PZM 6 samotnymi liderami są Mariusz Polak z Tadeuszem Gargasem.

Foto: Grzegorz Rybarski