20 września 2025

RMP: Kawalec zwycięzcą Rajdu Śląska

Kamil Kawalec i Sebastian Krzyżowski zdominowali tegoroczny Rajd Śląska w rywalizacji Rajdowych Mistrzostw Południa. Załoga Peugeota 208 GTI wygrała cztery z sześciu odcinków specjalnych.

W klasyfikacji Rajdowych Mistrzostw Południa druga pętla rajdu nie zmieniła układu sił. Kamil Kawalec i Sebastian Krzyżowski (Peugeot 208 GTI) wygrali OS4 i OS5 i przed ostatnią próbą na Stadionie Sląskim mieli 26,9 s. przewagi nad drugim w klasyfikacji Szymonem Gańczarczykiem i Sławomirem Parzykiem (Citroen DS3 1.6 Racing RallyN1). Na widowiskowym odcinku Superauto.pl Stadion Śląski szybciej pojechał Gańczarczyk, ale nie miało to już wpływu na wynik rajdu – rajd zakończył 26,7 s. za Kawalcem, drugim na finałowej próbie. Pierwszą trójkę RMP uzupełnili Jacek Bieszczad i Paweł Piczak (Honda Civic Type-R EP3) – na mecie tracili do zwycięzców 1:43,9 s. Byli za to najszybszą załogą w klasie A.

fot. Jakub Tuszyński

Mateusz Kokoszka i Agnieszka Dyndewicz (Peugeot 207 RC RallyN1) uzupełnili podium w klasie RN1. Marin Biernat i Alicja Biernat (Citroën DS3 VTI) byli najszybszą załogą w klasie RN2 a Łukasz Godula Daniel Nowak (Peugeot 208 1.2 Pure Tech) wygrali rajd w klasie RN3. W klasyfikacji Open triumfowali Michał Tochowicz/Piotr Białowąs (Citroen C3 Rally2).

Wyniki Rajdu Śląska w RMP:

  1. Kawalec/Krzyżowski (Peugeot 208 GTI RN1), 24:52.2 s.
  2. Gańczarczyk/Parzyk (Citroen DS3 THP RN1), + 10,2 s.
  3. Bieszczad/Piczak (Honda Civic Type-R EP3), + 39,2 s.
  4. Pasterak/Gładysz (Honda Civic Type-R EP3), + 1:34,7 s.
  5. Kokoszka/Dyndewicz (Peugeot 207 RC RN1), + 1:38,8 s.
  6. Biernat/Biernat (Citroen DS3 VTI RN2), + 1:46,2 s.
  7. Stec/Papaj (Citroen DS3 THP RN1), + 2:07,3 s.
  8. Michta/Mrowczyk (Fiat Abarth Grande Punto RN2), + 2:10,9 s.
  9. Godula/Nowak (Peugeot 208 1.2 Pure Tech RN3), + 2:18,6 s.
  10. Biały/Bodniak (Ford Fiesta 1.6 RallyN2), + 2:33,3 s.

Fot. Jakub Rozmus, Jakub Tuszyński

Rajd Śląska – informacje:

Pierwsza edycja Rajdu Śląska odbyła się w 2017 roku, od razu w randze rundy mistrzostw Polski – najważniejszej serii rajdowej w naszym kraju. W kolejnych latach impreza była sukcesywnie rozwijana – do stawki uczestników dołączyli zawodnicy w historycznych rajdówkach, Rajd Śląska wyłaniał nowych mistrzów Polski i zorganizowano spektakularne show – odcinek specjalny w centrum Katowic. W 2023 roku zawody zyskały międzynarodową rangę, stając się częścią Rajdowego Pucharu Europy (FIA ERT). Już w kolejnym sezonie Rajd Śląska był finałową rundą mistrzostw Europy (FIA ERC) – drugiego najważniejszego cyklu na świecie. Wyniki rywalizacji na Śląsku zdecydowały o losach tytułu, a nowych mistrzów Europy uhonorowano na Superauto.pl Stadionie Śląskim. W 2025 roku Rajd Śląska ponownie należy do kalendarza FIA ERT. Oprócz tego zawody są także rundą Rajdowych Samochodowych Mistrzostw Polski (runda 6/7), Millers Oils Historycznych Rajdowych Samochodowych Mistrzostw Polski (runda 5/6) oraz Rajdowych Mistrzostw Południa (runda 5/8).

Honorowy patronat nad zawodami objęli Wojciech Saługa – Marszałek Województwa Śląskiego, Kazimierz Karolczak – Przewodniczący Górnośląsko–Zagłębiowskiej Metropolii oraz Marcin Krupa, Prezydent Katowic, a także Janina Żagan, Starosta Cieszyński.

Partnerem głównym Rajdu Śląska jest Województwo Śląskie i Superauto.pl Stadion Śląski.

Współgospodarzem wydarzenia jest miasto Katowice.

Partnerem strategicznym Rajdu Śląska jest Górnośląsko–Zagłębiowska Metropolia. Marka Diverse to partner techniczny zawodów. Do grona partnerów rajdu należą także firmy Tauron Park Śląski, Time4 oraz Toyota Dobrygowski Rybnik.

Wszystkie informacje dotyczące Rajdu Śląska znajdują się na stronie www.rajdslaska.pl, Facebooku @rajdslaska, Instagramie @rajd_slaska i Twitterze @RajdSlaska.