RMP: Gluza po raz trzeci!
Rywalizacja w Rajdowych Mistrzostwach Południa była niezwykle zacięta, jednak szala zwycięstwa ponownie przechyliła się na korzyść Marcina Gluzy i Roberta Sęka. Załoga Hondy Civic po raz trzeci w tym sezonie stanęła na najwyższym stopniu podium, dzięki czemu powiększyła prowadzenie w klasyfikacji punktowej.
Zawodnicy Automobilklubu Ziemi Tyskiej podczas Rajdu Śląska wygrali dwa z pięciu odcinków specjalnych. Na pozostałych także utrzymywali się w czołówce i sięgnęli po najwyższy stopień podium z przewagą blisko 16 s. nad Jerzym Niemcem i Tomaszem Saganowskim.
Załoga Forda Fiesty ST RallyN była najszybsza na otwierającym rywalizację supeoesie pod Stadionem Śląskim, jednak w niedzielę nie była w stanie utrzymać tempa Gluzy. W klasyfikacji generalnej zajęli drugie miejsce, ale za to triumfowali w klasie RN1. Najniższy stopień podium uzupełnili Szymon Gańczarczyk i Sławomir Parzyk (Peugeot 207 RC Rally4), który wygrali jeden z odcinków specjalnych.
Na listę oesowych zwycięzców wpisali się także Piotr Wincencik i Jakub Sawiński. Duet zasiadający w Renault Clio III RS RallyN1 był najszybszy na Power Stage, co przekłada się na punkty nie tylko za piąte miejsce w klasyfikacji generalnej , ale także na komplet oczek za finałowy oes. Warto zauważyć, że losy miejsca tuż za podium rozstrzygnęły się dosłownie na żyletki, ponieważ załoga Wincencik/Sawiński znalazła się zaledwie 0,1 sekundy za plecami Kamila Kawalca i Sebastiana Krzyżowskiego w Peugeocie 208 GTI RallyN1.
Najszybszymi załogami na trasie były oczywiście te z grup Open, które jednak nie walczą o prymat w klasyfikacji generalnej RMP. Najlepszy czas na trasie Rajdu Śląska zanotowali więc Mateusz Feruga i Marcin Drewniak w Peugeocie 208 Rally4. Po pierwszych trzech oesach wydawało się, że najlepszą załogą będą Rafał Pochłopień i Bartłomiej Wątroba, jednak problemy na podczas drugiego przejazdu Ochab i prawie 3 minuty straty przekreśliły szanse na dobry wynik.
Zwycięzcy poszczególnych klas podczas Rajdu Śląska 2023:
A1: Pasterak/Gładysz (Honda Civic Type-R EP3)
A2: Gluza/Sęk (Honda Civic VTi EG6)
RN1: Niemiec/Saganowski (Ford Fiesta ST RallyN1)
RN2: Tatar/Noworol (Renault Twingo RS RallyN2)
RN3: Boncela/Wasilewski (Kia Picanto II RallyN3)
PPC: Michalak/Nowak (Citroen Saxo VTS)
Classic: Paciej/Drążkiewicz (FSO Polonez Caro)
Open 1: Gniadek/Buczek (Mitsubishi Lancer)
Open 2: Feruga/Drewniak (Peugeot 208 Rally4)
Rajd Śląska 2023 – informacje:
Honorowy patronat nad zawodami objął Jakub Chełstowski, Marszałek Województwa Śląskiego.
Partnerem głównym Rajdu Śląska jest Województwo Śląskie.
Partnerem strategicznym Rajdu Śląska jest Górnośląsko-Zagłębiowska Metropolia, a honorowy patronat nad zawodami objął Kazimierz Karolczak, Przewodniczący Zarządu Górnośląsko-Zagłębiowskiej Metropolii.
Partnerem wydarzenia jest miasto Katowice, a honorowy patronat nad zawodami objął Marcin Krupa, Prezydent Miasta Katowice.
Partnerem wydarzenia jest miasto Bielsko-Biała.
Rajd Śląska organizowany jest we współpracy z powiatami cieszyńskim, pszczyńskim, bielskim i bieruńsko-lędzińskim, miastem Jastrzębie-Zdrój, a także gminami: Skoczów, Jasienica, Hażlach, Pawłowice, Strumień i Dębowiec.
Rajd Śląska sponsorują Silesia Oil sp. z o.o. – producent olejów marki AVIA, Febi Bilstein oraz FOB-Decor.
Sponsorem tytularnym HRSMP jest Motul. Partnerem medialnym zawodów jest Motowizja. Wyłącznym patronem radiowym wydarzenia jest radio RMF i RMF Maxx.
Wszystkie informacje dotyczące Rajdu Śląska znajdują się na stronie www.rajdslaska.pl, Facebooku @rajdslaska, Instagramie @rajd_slaska i Twitterze @RajdSlaska.